Etter ordene «Glem sporingen» om moteens konnotasjon, forteller denne artikkelen essensen av mote i veien for å dele et intervju, og hvordan blir den delt inn i et symbol på forskjellige kulturer og identiteter til mennesker?Mennesket begynte å dekke kroppen med planter og blomster i eldgamle tider.Dette er alle farge, dekorasjon eller dekorasjon av menneskekroppen.Mote og mennesker har kulturelle forhold mellom mennesker og kropp, og mellom mennesker og samfunn.Etterspørselen etter dette kulturelle uttrykket er akkurat som motelogikken til den norske filosofen Lars Svendsens «mote: filosofi» sa, «siden vestlig renessanse, har mote vært en av de innflytelsesrike fenomenene i sivilisasjonen i sivilisasjonen. Det har erobret mer og mer moderne Folkets aktiviteter, som nesten kan sies å være «den andre naturlige kroppen», og til og med invaderte feltet kunst, politikk og vitenskap, et fenomen nær den moderne verden. , «Mote er en av de strålende prestasjonene i den vestlige sivilisasjonen, ellers vil forbrukere ikke blindt behandle denne trivielle og sullen kulturen, enten er en kreativ» kunst «, og danner personlighet og kultur, og kan godt uttrykke folks indre følelser og personlighetsprestasjoner; Så gå på å kaste bort «
Når en mote er anerkjent av de øvre nivåene, vil den bli den dominerende, vesken, en populærkultur, og alle følger, beundret og beundret.La oss dele et intervju fra en kjent person som er engasjert i forskjellige mote karakterer fra mote medieintervjuer.
Den ene er verden -Famous Claudia Schiffer (Claudia Hippy).Andreplassen er de få motekritikerne Robin Givhan (Robin-Gefhan).Den siste er grunnleggeren av Dov Charney, The American Apparel (AA American Clothing).
Claudia Schiffer
Hva er mote?
Claudia: Det har blitt synonymt med klær og er i utgangspunktet en populær kulturell ting på et bestemt sted.
Robin: Jeg tror mote viser vår egen måte på offentlige steder.Uansett om vi velger å gå til trenden, for de motemotstandere, er de ikke interessert i dette emnet.Dette illustrerer også kraften og innflytelsen fra mote.I det øyeblikket mennesker kom ut av hulen, har klær allerede hatt viktigheten av samfunnet.Jeg tror ikke jeg pleide å ha en skjorte på en stund!Kostymer har alltid vært assosiert med en sosial stamme for å anerkjenne vår visjon, som skildrer klassen vår i samfunnet og til og med viser frem vår status og prestasjoner.Enten det er den føydale tiden eller tiden når opprørsk musikk dukker opp (som punk -stil og hip -hop -stil), er alt dette omgitt av mote.Jeg husker det mest slående i hofte -hop -musikkenen er å underslå mange overklasse (waspy) kostymer, sette dem på dem og bli et monument for hip -hop -stil.Så denne gruppen mennesker klemte inn i mainstream -kulturen!Dette er en av de mest interessante fakta om mote.
(Merk: Waspy refererer til elitegruppen av amerikansk makt og dens kultur, skikker og moralske atferdsstandarder. Den kan nå referere til europeiske amerikanere som tror på protestantismen. Denne gruppen har enorme økonomiske og politiske krefter, utgjør det øvre samfunn og den Midt og øvre i USA.
DOV: Mote er tema, men samtidig ser det overfladisk ut.Det er forsettlig, og det er også en uttalelse om mange ting.Den ene er en manifestasjon av mennesker som bruker for å beskytte sine egne prinsipper. En person, og en slags ingen.Det er også hensyn til statusDen tredje motekraften er kjønnsoppfatning.Noen vil kanskje bli ansett for å bli betraktet som mystisk sex … det kan være en mektig mann … eller .. disse blir alltid manifestert i veien for å kle seg.For å oppsummere, dreier mote seg rundt disse tre ordforrådene (væpnet), status, uttalelse.
Hvordan er mote assosiert med vår følelse av anerkjennelse?
Claudia: Alle er forskjellige.Vanligvis, når vi er unge, kan det være lurt å være medlem av en bestemt gruppe.Når du blir moden, vil du ikke lenger bli berørt av andre, du vil bruke den for deg selv, og du vil utvikle din egen stil.Som individ er vi kompliserte og mote møter alle våre forskjellige behov.Dette er også den beste mote, det vil alltid være det du vil ha.
Hvordan kobles mote til en bredere kulturell forbindelse?
Robin: På moderne måte, for å se hvordan designere er inspirert av visuell kunst og musikk, er dette virkelig interessant.Mr. YSL (Ives St. Loron) vil bli inspirert av kunstverdenen, som Mondrian og Ballet.Dette er en veldig kreativ og interessant måte å uttrykke stil og design på.Jeg tror enhver designer vil bli påvirket av mer omfattende kultur, og alt er sammenfiltret sammen.På noen måter synes jeg dette er utmerket, det gjør motescenen mer interessant.
Åtte år eller ni år siden så designeren Gauchier en gang afrikanske diasporas i Paris, som var inspirert av den.Noen ganger gidder jeg om designere kan bruke mennesker til å snakke om en viss kultur som er spesifikk for noen.Jeg tror ingen har kultur, den blir utgitt, som er lett å bli tatt til fange!Spørsmålet er om du respekterer det.Jeg håper flere kan forstå ekte mote.Jeg har intervjuet Miuccia Prada, og hun sa «Hvis du ikke forstår noen kulturer, bør du lære det.» Folk vil ta i bruk hver temakultur med dette konseptet, men når du snakker om tid, når det kommer, er det også en dyp- Forankret tro-dette er en følelse av iboende stil, ellers kan du ikke lære eller studere den.Mote kan være ekstremt verdifull, spesielt for kvinner, fordi de kan kontrollere mote, og mote gir kvinner mange valg for å forme det offentlige bildet de ønsker.Det lar dem svare på seerne innen 15 sekunder.Hvis du kan forstå mote, er det veldig kraftig.
DOV: I filmen er kostymer veldig viktige, og den gir en historie for publikum.Vi ser på seg i filmkarakterene, og den ba regissøren uttrykke noen av tingene i hovedpersonens historie.Kjolen på politiske karakterer er også viktig.For eksempel British Iron LadySatchelFru eller dronning, mote har spilt en rolle i politikken.Det er også avgjørende i musikkbransjen.Mote er overalt.Mote er samhandling for ikke å trenger det, som en nødvendighet for å beskytte deg selv, og også dekorere seg selv.
Hva er forholdet mellom estetisk filosofi og moteskjønnhet?
Claudia: De er interne forbindelser, fordi skjønnhet og mote er helt subjektive.
Robin: Jeg tror ikke mote må være vakker.Faktisk er den mest attraktive mote de begrepene som virkelig avviker fra vår klassiske skjønnhet.Årsaken til at tradisjonell skjønnhet har blitt en tradisjon er fordi vi har sett den og forstått det, noe som er ekstremt kjent med det.Når en designer overfører noen estetikk med øyne, vil det få oss til å føle oss ukomfortable og forvirre oss eller overraske oss.Jeg tror folk som har stilt spørsmål er provoserende.De tvinger oss til å paranoide vår kultur, hva skal vi verdsette og hvorfor verdsetter vi den.Vi reagerer alle på skjønnheten vi forstår.Derfor er det viktig å utforske alle typer skjønnhet.
DOV: Det er et forhold mellom skjønnhet og mote.Noen ganger vil folk ha noe som blir sett på som det motsatte av USA, og kanskje tenker på å være veldig flau, nesten ikke med skjønnheten.Det er også noen bare vil vise deres personlighetens skjønnhet, en tekstil eller form for skjønnhet.Selv en enkel t -skjorte er noen ganger veldig vakker.Klærne i seg selv er en vakker ting, eller den vises på menneskekroppen.
Hva er rollen som «Icon Idol» i motebransjen?
Claudia: I den skiftende stilen til motebransjen er Icon en evig indikator.
Robin: Det er for mange ord «ikon», noe som har ført til mye av dens opprinnelige betydning.Ordet «Icon Idol» representerer uendrede ting, og det er veldig få mennesker, spesielt i motebransjen.Mote er relatert til endringer.Med andre ord, i motehistorien har noen mennesker etablert sine egne søyler, og de er også igjen navn for å hjelpe til med å skrive konnotasjonen som alle bruker.For eksempel frk. Coco Chanel, Muasia Prada og så videre.
Coco Chanel
Hvordan påvirker den politiske og økonomiske tiden mote?
Robin: Jeg husker fremdeles å snakke med noen mennesker inkludert Gianni Versace og lederne for noen store merkevareforhandlere for noen år siden og snakket om moteforskjeller over hele verden.Jeg ble overrasket over at jeg i Midt -Østen ikke kunne tenke på noen ekstremt vakre og sterke dekorasjonskostymer.Du vil finne noen historier fra det.Dette innebærer at når du erobrer et visst miljø, vil folk ha en naturlig tendens til å uttrykke en følelse av eventyr, glede og glede på noen måte.Mange forhandlere sier at folk under den økonomiske lavkonjunkturen ikke stoler mer på grunnleggende behov, men forfølger mer når det gjelder utsøkte.Det kan spores tilbake til noen gjerninger i andre verdenskrig.Dette er de subtile krigstegnene, og det er manifestasjonen av mennesker som kjemper for det etter krigen.Noen mennesker kan si at dette bare er et spørsmål om materiale, hvordan kan et skjørt være et uttrykk for glede.Men en vakker klær har en spennende kraft, fantastisk og smigrende.
Mote har evnen til å kontrollere humøret og følelsene våre?
Robin: Det er absolutt!Du går for å spørre en kvinne, hva ville hun gjort hvis hun trengte litt forfriskende?Det er sannsynlig at de vil si «et par nye sko» eller «en ny leppestift».Dette gjenspeiler et faktum-hvis folk føler at de ser bra ut, vil selvfølelsen deres være bedre og humøret blir bedre.For eksempel blir disse kvinnene behandlet med kreft, og de tenker på ting som kan få dem til å møte, og parykker tilfredsstiller deres behov.Selv i dette dilemmaet har mote sterk energispirerende.Det er også denne sjokkerende følelsen på moteutgivelse.Noen emosjonelle motedaktører, som er berørt eller fascinert av høyprofilerte moteshow, vil føle tårer.Selv om jeg aldri har hatt en sta på moteshowet, viste i noen spesifikke anledninger designeren sine verk gjennom musikk, bakgrunnsdesign, modellytelse og samlingene deres. på disse kostymer på den beste dagen.Når folk sier at de ser en viss følelse de vil uttrykke, viser det at designeren har fortalt folk en rørende historie for folk ved å bruke klær og vise sett.
Krever mote moralske normer?
Robin: Merket og deres kunder er en.Kunder som kjøper en $ 10 (ca. 69 yuan) t -skjorte kan signere visjonen de vil bli bedre.Men hvis de ikke vil bruke $ 20 (ca. 138 yuan) for å kjøpe denne t -skjorten?Det du må gjøre er å la et selskap gå konkurs og deretter gjemme seg i hemmelighet.Derfor må noen «byrder» være villige til å bruke mer penger på skuldrene, og de må bruke mer penger på dette, noe som krever mer nøye og produsert tilgjengelige produkter på riktig økonomisk måte.Selv om selskapet ikke er en veldedighet eller ikke -statlig organisasjon, krever det overskudd for virksomheten.Men jeg tror de har ansvaret for å respektere ethvert samfunn de kom inn i, respektere sine ansatte og bli utmerkede bedriftsborgere.Noen mennesker mener de burde oppføre seg som en omsorgsperson.
DOV: Når det først er noe prestisjetunge motemerke, når de når en bestemt skala, vil de ofte si «Vi vil støtte denne hendelsen …», «Vi vil støtte en veldedighet …» «Kjøp dette produktet, vi Vi kjøper dette produktet, vi vi ønsker, vi problemet vil bli gitt til dette eller at … «Spørsmålet er at konkurransen i motebransjen er for hard, og klær er mye billigere enn hundrevis av år siden.Når vi gjør mote til batchmaskiner, har folk fortsatt å forfølge billigere produksjonskostnader slik at mote er billigere, noe som gjør mange mennesker enklere å få, og så videre.Fra dette tidspunktet har moteproduksjonsindustrien funnet ut at de søker internasjonal ulikhet og lave arbeidskraftskostnader.Jeg er en ateist, men jeg hadde noen ting fra jødisk kultur.En av dem er godhetskulturen i jødisk religion.En veldedighet på høyere nivå hjalp et selvstøttende person til å få status, i stedet for bare å gi dem en gave.Hvorfor ikke la dem jobbe?
Hvilken innvirkning har internett og globalisering på mote?
Claudia: Det åpner mote for flere mennesker, skapte større etterspørsel, forbedret folks bevissthet, utvidet luksusmarkedet og viste en større motehybridkultur.Internett utvider populariteten til informasjon, og mote har blitt mer demokratisk.Eksponeringen av produksjonsindustrien er økt.
DOV: Globaliseringen har økt varens konkurranseevne.Du har kanskje et godt lite klesfirma i Polen, men nå har du blitt overfylt av internasjonale giganter.Eller du kan ha et lite skoselskap for å spille en viktig rolle i kulturen, men nå forsvinner det.Globalisering har presset slike produkter til andre deler av verden, og eliminerer noen detaljer i henhold til etterspørsel etter markedet, og har fjernet noen tradisjonelle kulturselskaper, men samtidig har det dukket opp noen nye selskaper og kulturer.
Internett spiller også en veldig viktig rolle i å skaffe informasjon.Et dårlig barn kan lære mer bred kunnskap gjennom smarttelefoner, og samtidig ser de også mote, for eksempel å se Diors motedesign.Men for 50 år siden, i internettets tid, kunne mange fattige ikke se mote- eller motemagasiner med høyt end eller motemagasiner som Dior.
(Ovennevnte intervjuposter er kuttet eller lagt til, og den generelle betydningen er den samme som den samme, og den er også verdig informasjonen som er verdig referanse til mote og hobbyer.)
总之–时尚关乎着”我们是谁,或者说我们不是谁。” 社会学家Jukka Gronow在分析乔治·西美尔George Simmel《时尚哲学》时,提到”时尚是一种社会形态,总是Kombinere de to motsatte kraften sammen. .
Velkommen til å ta hensyn til «mote glemt» og bla gjennom mer strukturert moteinnhold
Rapport/tilbakemelding

By hzshzy