Den øverste ledende sekretær påpekte på et symposium om kulturell arv og utvikling: «Fortsett å fremme kulturell velstand på et nytt utgangspunkt, bygge et kulturland og bygge en moderne sivilisasjon av den kinesiske nasjonen. Det er vårt nye kulturelle oppdrag i The Ny epoke. «Det foreslås at retningen for sosialistisk kulturell konstruksjon med kinesiske egenskaper gjør ruten og oppgavene til propagandaideologisk og kulturelt arbeid klarere, og det er av stor betydning i historien til marxistisk utvikling og historien til kinesisk sivilisasjon.I den nye reisen, bedre ansvar for nytt kulturelt oppdrag, er det nødvendig å dypt forstå partiets ledelse og folks posisjon, kulturelle subjektivitet og kulturelle mangfold, kulturarv og innovasjonsutvikling, strategisk planlegging og praksisfremgang. utdype den regelmessige forståelsen av kulturell konstruksjon, og åpne for en ny situasjon i den nye epoken med kulturell konstruksjon.


1. Forstår dypt forholdet mellom partiets ledelse og folks stilling


Styrke partiets omfattende ledelse av propagandaideologiske og kulturelle arbeider, og gi flagget for det nye kulturelle oppdraget og rydde kilden for å bære det nye kulturoppdraget.Å overholde partiets ledelse er nøkkelen til å sikre at publisitet og ideologisk og kulturelt arbeid alltid beveger seg mot riktig retning og sikre bygging av en sosialistisk kulturkraft.Bare hele prosessen og alle aspekter av partiets ledelse gjennom propagandaen, ideologisk og kulturelt arbeid, forstår dypt den avgjørende betydningen av «to etablering», styrker «fire bevisstheter», styrker «fire selvforsikret» og oppnår «To vedlikehold». Essens


Still sterkt på folks stilling, spiser til folks subjektive initiativ, og stabiliser folks hjerter og befester folket for å bære det nye kulturoppdraget.Velstand og utvikling av kultur vil etter hvert imøtekomme behovene til folks voksende åndelige kultur.De kulturelle kravene til folket påvirker direkte utviklingen og fremgangen til kulturelle virksomheter.Siden den 18. nasjonale kongressen i det kommunistiske partiet i Kina, har Party Central Committee med den høyeste ledelsen da kjernen alltid holdt seg til kulturell utvikling for folket, og er avhengig av folket og folket å dele, slik at resultatene av kulturelle Byggingen er mer rettferdige og kommer alle menneskene til gode.»For folket» svarte dypt den ontologiske proposisjonen om kulturell konstruksjon som tjente for hvem som tjente for, understreket at de kulturelle menneskene, utdannende mennesker, og Wen Piyuan, skal kulturutvikling tjene folket i folket og kontinuerlig møte folks åndelige og Kulturelle behov; Den kinesiske nasjonens moderne sivilisasjon; Kvalitetskulturell ressursforsyning og en mer full åndelig verden.


Å overholde partiets ledelse og forening av folks posisjoner er legemliggjøringen av partiets parti og folks natur av det marxistiske partiet, og det er også det grunnleggende kravet til ansvarlig for det nye kulturoppdraget.For å gjøre en god jobb med å forplante ideologisk og kulturelt arbeid i den nye epoken, må vi avklare prinsippene for kulturell konstruksjon «som ledere» og «som tjener for hvem som tjener», overholder politikk, ta tak i riktig orientering og forene partiets parti hevder og gjenspeiler folks hjerter.På den ene siden, overholdt det kulturelle ledelsen i Kina mennesker;


2. Vitenskapelig forstå forholdet mellom kulturell subjektivitet og kulturelt mangfold


Hovedarten av kulturell vektlegging av den faktiske situasjonen til nasjonen og nasjonenes utvikling, og arver utviklingsholdningen og posisjonen til å behandle alle de fremragende siviliserte prestasjonene skapt av landet i landet.Den kulturelle subjektiviteten til den moderne sivilisasjonen i den kinesiske nasjonen viser til den sosialistiske kulturelle kategorien med kinesiske egenskaper basert på marxisme og «to kombinasjoner».Blant dem, ikke bare den dypeste åndelige jakten på den kinesiske nasjonen, men også bærer de åndelige generene i den kinesiske nasjonen, men inneholder også alle fremragende prestasjoner av sosialistisk kulturteori og praktisk innovasjon med kinesiske egenskaper.Å ta tak i den kulturelle subjektiviteten til den kinesiske nasjonens moderne sivilisasjon er av grunnleggende betydning for fast kulturell selvtillit og bevisst ansvarlig for nytt kulturoppdrag.Generalsekretæren for den øverste lederen la vekt på: «Kulturell selvtillit kommer fra vår kulturelle subjektivitet.» For å etablere det høyeste nivået er den nye epoken for ledere av sosialisme med kinesiske egenskaper den kraftigste manifestasjonen av denne kulturelle subjektiviteten.


Det kulturelle mangfoldet understreker høyden på utviklingen av menneskelig sivilisasjon, og behandler alle de utmerkede siviliserte prestasjonene skapt av mennesker i en åpen og inkluderende holdning og sinn.Den kinesiske nasjonens moderne sivilisasjon har ikke bare den kinesiske nasjonens kulturelle uavhengighet, men har også de særegne kulturelle egenskapene ved å utveksle og gjensidig læring med andre sivilisasjoner i verden.Marx mener at hvis det russiske landsbysamfunnet ikke ønsker å gi «Kavin Gorge» som ikke går gjennom det kapitalistiske systemet, direkte overgår til sosialisme, og må «okkupere alle positive resultater skapt av det kapitalistiske systemet.»I prosessen med å fremme utviklingen av sosialistisk kultur med kinesiske egenskaper, «forlater vi ikke Vesten som 屣 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在 在Dross, absorberer alle utmerkede resultater av menneskelig sivilisasjon med en åpen og selvsikker holdning, og gir referanse for bedre konstruksjon av den moderne sivilisasjonen av den kinesiske nasjonen.


Kulturens viktigste natur er relatert til den kulturelle identiteten til et land eller nasjon på landet i landet, og kondenserer verdien identitet og verdiskonsensus for den store foryngelsen av den kinesiske nasjonen; inn i loven i det menneskelige samfunns utvikling og utviklingstrenden for menneskelig sivilisasjon.Ansvarlig for å fortsette å fremme kulturell velstand, bygge et sterkt land og bygge et nytt kulturelt oppdrag fra den kinesiske nasjonen på et nytt utgangspunkt. Respekter utviklingen av verdens sivilisasjonsmangfold, og kombiner den interne integrasjonen av intern integrasjon av den interne integrasjonen av den utmerkede tradisjonelle kulturen og absorpsjonen av de utmerkede kulturelle prestasjonene til mennesker for å oppnå integrering av nasjonal kultur og verdenskultur.


3. Håndter forholdet mellom kulturarv og innovativ utvikling riktig


Kulturarv er kilden til den uendelige kraften i et land og en nasjon.Som roten til kulturen til den kinesiske nasjonen, er de ideologiske begrepene, humanistisk ånd og moralske normer som finnes i den utmerkede tradisjonelle kulturen i Kina ikke bare kjernen i kinesisk tanke og ånd, men har også viktig verdi for å løse menneskelige problemer.Blant dem, de åndelige egenskapene til velvilje, vektlegging av folket, å holde integritet, beundring, rettferdighet, shanghe og søke datong, «vil ikke gjøre det du gjør», «bruken av etikette og dyre», «The Verden er verden den ideelle tilstanden til «verden», etc., har særegne etniske egenskaper og verdien av tidene som aldri blekner.For bedre å anta et nytt kulturelt oppdrag på et nytt historisk utgangspunkt, er det uatskillelig fra roten til roten til den utmerkede tradisjonelle kulturen i Kina. nasjon, grave ut essensen av den kinesiske sivilisasjonen i mer enn 5000 år, og kontinuerlig konsolidere det dype grunnlaget for den kinesiske nasjonens faste kulturelle selvtillit.


Kulturell innovasjonsutvikling er et uunngåelig krav for kontinuerlig kinesisk kontekst og fremme kulturell velstand.Generalsekretæren for den øverste ledelsen påpekte: «Den kinesiske sivilisasjonen er den nye og nye sivilisasjonen av dingding og de nye rettighetene, og den dype strømmen av stille vann er sammenvevd. Kontinuerlig er ikke stagnasjon, og heller ikke stiv, men den historiske fremgangen av innovasjon. «Med en sterk innovasjonsånd er innovasjon den dypeste nasjonale begavelsen til den kinesiske nasjonen.Fra folket til demokrati, fra Kyushu til samfunnet i den kinesiske nasjonen, fra alle ting til sameksistensen av mennesker og natur, fra det rike folks liv til felles velstand, levde kinesisk sivilisasjon unikt, og innså spranget fra tradisjonen til modernitet, utvikle seg Kinesisk sivilisasjon Moderne form.Det er bedre enn kombinasjonen av de grunnleggende prinsippene for marxisme og den utmerkede tradisjonelle kulturen i kinesisk tradisjonell kultur på et nytt historisk utgangspunkt, som er uatskillelig fra den kreative transformasjonen og innovativ utvikling av kinesisk utmerket tradisjonell kultur.Bare i samsvar med tidens egenskaper og krav, velger og korrekt tradisjonell kultur, og konnotasjonen av verdien og gamle manifestasjoner i tradisjonell kultur så langt, og for å gi den en ny konnotasjon og moderne uttrykk for tidene, kan Den kinesiske utmerket utmerket dyktighet kan aktiveres.


Korrekt håndtering av forholdet mellom kulturarv og innovativ utvikling gjenspeiler den dialektiske enheten i endringer, historie og virkelighet, tradisjon og modernitet.Generalsekretæren for den øverste lederen påpekte: «Hver sivilisasjon fortsetter det åndelige blodet i et land og nasjon. I forutsetningen kan kulturell innovasjon og utvikling fremheve verdien av kulturarven.I den nye reisen for å bygge et sosialistisk moderne land på en all -round måte, bør et nytt kulturelt oppdrag være bedre ansvarlig , banebrytende og innovasjon på grunnlag av å respektere tradisjonen, ytterligere fremme den «andre kombinasjonen», og realisere den kreative transformasjonen og innovative utviklingen av den utmerkede tradisjonelle kulturen i Kina.


4. Koordinere og ta tak i forholdet mellom strategisk planlegging og praktisk fremgang


Det nye kulturoppdraget er et systematisk prosjekt som må «knulle det til toppen», styrke strategisk planlegging og toppnivå design, og sikre at alle oppgaver alltid er faste i riktig retning.Som de viktigste prestasjonene med marxistisk kulturteoriinnovasjon, står den høyeste lederskapskulturelle ideologien på nivå med global og strategisk, forankrer det store målet om å bygge ny og strålende sosialistisk kultur, og etablerte en «fremme kulturell velstand, bygge et sterkt land, bygge En moderne sivilisasjon av den kinesiske nasjonen og den moderne sivilisasjonen av den kinesiske nasjonen.Fra «ni utholdenhet» til «fjorten vekt» til «syv anstrengelser» og annen regelmessig forståelse, samt de grunnleggende kravene til å overholde «to kombinasjoner», overholdelse av den opprinnelige teorien til den kinesiske nasjonen, gir det et sterkt ideologisk våpen og vitenskapelig handlingsguide for videre publisitet og ideologisk og kulturell arbeid.I den historiske reisen for å oppnå det andre århundre -gamle kampmålet, krever behovet for å ta på seg et nytt kulturelt oppdrag det grunnleggende følger av de høyeste lederskapskulturelle ideene. av kulturell konstruksjon i den nye epoken.


Det er også en praktisk karriere å bære det nye kulturelle oppdraget.Distribusjonen av ett punkt og implementering av ni punkter.Den høyeste lederens kulturelle ideer inkluderer både innovasjon og gjennombrudd i kulturteoretiske synspunkter, men også distribusjonskravene til kulturell arbeidsoppsett. den nye epoken.Står ved et nytt historisk utgangspunkt, må det nye kulturelle oppdraget implementeres med ånden til den «spikring» -ånden for å implementere beslutningen om partiets sentrale regjering om propagandaideologisk og kulturelt arbeid.


Ta tak i forholdet mellom strategisk planlegging og praktisk fremgang, gjenspeiler den dialektiske enheten i virkeligheten og langvarig, problem -orientert og målorientert, epistemologi og metodikk.For å bære det nye kulturelle oppdraget er det nødvendig å tydeliggjøre retningen til den nye epoken for propaganda og ideologisk og kulturelt arbeid, og hvordan du kan gjøre det klart.I den nye reisen er det bedre å ta det nye kulturelle oppdraget.(Forfatter: Qin Long, nestleder og professor ved Tianjin Normal University, forsker ved Tianjin Socialist Theoretical System Research Center of Tianjin)


«Guangming Daily» (06. versjon av 17. april 2024)

By hzshzy